Domowe mleczka roślinne z gryki i słonecznika

Mleczko wieloziarniste z jagodami goji

Jak już pisałam, komponowanie mleczek roślinnych o określonych właściwościach stało się moją pasją, od kiedy nabyłam czarodziejskie urządzenie (pod nazwą chufamix), w którym można uzyskać nienagannie gładką konsystencję napoju. Wczoraj zabrałam je na spotkanie towarzyskie, gdzie stało się atrakcją samą w sobie. Skomponowane ad hoc mleczko gryczano-słonecznikowe z delikatną nutą wanilii i kokosu zrobiło kulinarną furorę. Podobnie jak mleczko wieloziarniste. Kto powiedział, że dieta eliminująca mleko krowie jest awykonalna, uboga i mało odżywcza - bardzo się mylił...



Mleczko gryczano-słonecznikowe
4 łyżki gryki niepalonej
4 łyżki pestek słonecznika
1 łyżka rozdrobnionego miąższu kokosa (lub wiórków)
5-10 daktyli

Wszystkie składniki wrzucić do sita cylindrycznego. Sito wstawić do naczynia z dobrze ciepłą wodą i miksować blenderem-żyrafą przez ok. 2 minuty. Odcisnąć wytłoczki. Gotowe mleczko przyprawić kilkoma kroplami naturalnego olejku waniliowego.
Nie zdążyłam go sfotografować, gdyż od razu zostało rozlane i spożyte ze smakiem.


Dzisiaj umiksowałam pożywne mleczko wieloziarniste. Ponieważ jest ono bardzo odżywcze, nie należy przesadzać z repetami ;). Swój apetyczny kolor zawdzięcza dodatkowi... jagód goji, a ściślej zawartemu w nich betakarotenowi.

Mleczko wieloziarniste z jagodami goji
4 łyżki pestek słonecznika
2 łyżki wiórków kokosowych
5 orzechów włoskich
4 orzechy laskowe
1 łyżka suszonych jagód goji
kilka daktyli
1 l wody

Wszystkie składniki wrzucić do sita cylindrycznego. Sito wstawić do naczynia z letnią wodą i miksować blenderem-żyrafą przez ok. 2 minuty. Wytłoczki odcisnąć i odłożyć, bo świetnie nadają się na ciasteczka.

0 komentarze:

Prześlij komentarz