Czufowe trufle o smaku chałwy


"Czufowe" trufle o smaku chałwy. Zdjęcie moje.

Dzisiaj zajmowałam się komponowaniem różnych napojów na bazie mleczek roślinnych z orzechów i migdałów. Jak zwykle przy takiej okazji została mi miseczka cennych wytłoczków z migdałów  oraz orzechów aromatyzowanych skórką pomarańczową. Ponieważ poprzedniego wieczora zrobiłam bardzo udaną pastę sezamową (tahini), skojarzyłam fakty i postanowiłam wykorzystać orzechowe i migdałowe wytłoczki do produkcji kolejnego "czufowego" smakołyku. Pysznego, zdrowego i błyskawicznego:

Składniki:

2 szklanki mieszanych wytłoczków z orzechów ze skórką pomarańczową i migdałów
(zamiast wytłoczków można użyć mielonych orzechów lub migdałów zwilżonych 3 łyżkami mleczka roślinnego, soku lub wody)
1/2 szklanki pasty sezamowej (tahini)
1 łyżka miodu
ewentualnie
1 łyżka kakao naturalnego

Wszystkie składniki mieszam w misce na jednolitą, plastyczną masę. Z masy formuję kulki wielkości orzecha włoskiego. Układam w papilotkach. Gotowe!

Trufle są świetnym pomysłem na sycącą, bogatą odżywczo przekąskę dla dzieci do szkoły a dla dorosłych do pracy. Zawierają sporo dobrze przyswajalnego białka, zdrowe tłuszcze, magnez i błonnik. Są nisko glikemiczne.

2 komentarze: