Błyskawiczne ciasto z różą


Błyskawiczne ciasto z różą
Ten pożywny, zdrowy smakołyk powstał dzięki Reni, która pewnego dnia poczęstowała mnie ciastem śliwkowym seksownie łączącym chrupkość z ciągliwością, oraz dzięki mojemu Tacie, który obdarował mnie koszem płatków róż ze swego ogrodu...  Reszta była kwantowym momentem natchnienia ;)
Nie muszę chyba wspominać, że ciasto jest immunoprzyjazne, znaczy nie zawiera cukru, mąki, jaj ani innych popularnych alergenów.



Składniki:
1/2 szklanki oleju kokosowego
1/2 szklanki masła klarowanego
1 łyżka oliwy z oliwek
1 opakowanie (500g) płatków owsianych górskich
(w wersji bezglutenowej trzeba użyć bezglutenowych)
1/2 szklanki płatków jaglanych (można pominąć)
2 łyżki sezamu
3 łyżki orzechów
3 łyżki suszonej żurawiny
4 szklanki musu owocowego
(u mnie mieszanka moreli i jeżyn)
2 czubate łyżki mączki ziemniaczanej
płatki dzikiej róży
u mnie 2 szklanki, ale może być mniej
trochę melasy karobowej
ewentualnie naturalnego, surowego miodu

1. Tłuszcz rozgrzewam w dużym rondlu, wsypuję płatki, smażę przez ok. 5 minut - aż zaczną ładnie pachnieć. Dodaję bakalie, mieszam.
2. Mus owocowy łączę z sypką mączką kartoflaną.
3. Niedużą formę smaruję oliwą, wsypuję połowę mieszanki płatków i bakalii. Na to wylewam mus, posypuję płatkami róż. Na wierzch sypię resztę płatków owsianych.
4. Wstawiam do gorącego piekarnika o temperaturze 180 stopni C na 30 minut.
Po wyjęciu z pieca pozostawiam do przestygnięcia, jednak czasem jest to niemożliwe, bo ciasto jest tak pachnące i pyszne, że znika jeszcze na ciepło. Przedtem jednak polewam je niewielką ilością melasy karobowej/miodu.

 

0 komentarze:

Prześlij komentarz