Fasolka szparagowa po grecku


Fasolka szparagowa po grecku
Za inspirację do tej lekkiej, letniej potrawy posłużyło mi popularne greckie danie zwane fasolakia. Należy ono do mojej ulubionej greckiej kategorii ladera, czyli warzywa duszone w oliwie z oliwek. W greckiej tradycji potrawy tego rodzaju jedzono w czasie postów religijnych (które łącznie trwały ponad 200 dni w roku...). W oryginale potrawę przyrządza się z zielonej fasolki szparagowej, ja użyłam żółtej. Dodałam też marchewkę, dla ożywienia i "zdrowotności". Powstało pożywne, lekkie danie na upał.



Składniki:
500 g żółtej fasolki szparagowej
2 nieduże cebule
1 pomidor
1 marchewka
6 małych młodych ziemniaków
75-100 ml oliwy z oliwek
szczypta oregano
pół pęczka natki pietruszki
sól, pieprz do smaku

Wykonanie:
Fasolkę oczyścić z końcówek, cebulę obrać i posiekać, ziemniaki obrać i pokrajać w cząstki, marchewkę obrać i pokroić w talarki, pomidor sparzyć, obrać i rozdrobnić. Na dno garnka wlać 2-3 łyżki oliwy, włożyć wymienione warzywa i smażyć przez 3 minuty, dla uwolnienia aromatów. Następnie wlać pół szklanki wody, przykryć i dusić do miękkości (w razie potrzeby dolewając odrobinę wody) przez ok. 45 minut. Kiedy fasolka i ziemniaki będą miękkie, odparować nadmiar wody, zdjąć z ognia, wlać oliwę, przyprawić solą i pieprzem, posypać posiekaną natką, przykryć i odstawić na 10-15 minut. Podawać jako samoistne danie lub jako dodatek do różnego rodzaju kotlecików warzywnych.

0 komentarze:

Prześlij komentarz